onsdag den 18. april 2012

Så blev det også til strømper i april



Så er der blevet strikket strømper igen. Først dette par i Zauberball strømpegarn, på p. 2,5. De er ret fine i farverne, selvom det ikke helt kommer frem her.

Dernæst blev det til et forsøg med blandingsgarn uld/bomuld. De små futter er strikket på p. 3, og garnet er fra Sandes. De var et forsøg, og jeg fandt ud af, at jeg godt kan strikke i delvist uelastisk garn.
Til gengæld er mønsteret til futterne lidt sjovt, med den kant der er mellem sål og sok. Hmm.....


Men det var vist lige det for nu.
Nyd foråret og solen når den ind imellem titter frem.

3 kommentarer:

  1. Hej Hanne
    De små futter er så søde, jeg har selv strikket en del af dem - men nu er opskriften bare helt og aldeles væk.
    Har du en ide om hvor jeg kan genfinde den? så vil jeg blive rigtig glad.
    mange hilsner
    Kirsten krat

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kirsten.

      Jeg har dem fra et gammelt blad fra min mor. Jeg finder lige ud af hvilket. Du kan evt. sende din mail, så kan jeg scanne den til dig. Kommer forbi en scanner på tirsdag.

      Hilsen Hanne

      Slet
  2. Hej Hanne.
    Det lyder rigtig dejligt, min egen opskrift var også fra et gammelt ugeblad, jeg havde ovenikøbet lamineret den så den ikke skulle tage skade af for flittigt brug, men hvad hjælper det når den så blev helt væk.
    min mail adr. er kirstenkrat@mail.tele.dk
    mange hilsner
    Kirsten

    SvarSlet